Bárányfelhő Fejlesztő és Terápiás Központ

Tóth Zsuzsa

gyógypedagógus, családterapeuta

2007-ben alapítottam és azóta vezetem a Bárányfelhő Fejlesztő és Terápiás központot, ahol holisztikus szemléletben komplex terápiákkal segítjük a gyerekeket és a családokat. A Pendula Óvodában  a csoportban segítem a kollégák munkáját, együtt vagyok a gyerekekkel a szabad játék pillanataiban, hogy minél jobban megismerjem őket. Szülő / pedagóguskonzultaciót tartok és a Pendulában dolgozó Bárányfelhős szakmai csapat munkáját fogom össze.

 

Benedek Judit

gyógytornász

Benedek Judit vagyok, közel 30 éve foglalkozom gyógytornászként gyerekekkel. A legfontosabb szempont a munkám során, hogy a gyerekek fejlesztése ne a fájdalomhoz, hanem az örömhöz kötődjön. Igyekszem olyan módszereket vegyíteni, amik a magas szakmai színvonalnak megfelelnek. A Pendula Óvodában a gyerekek fizikai állapot felmérését végzem, ortopédiai szempontból: a tartási problémákat, gerincferdülést, medence csavarodást, lúdtalpat, bokasüllyedést, mozgástartomány beszűkülését, neurológiai szempontból: az izomtónus szabályozási eltéréseket szűröm ki és kezelem. Ezeken túl az idegrendszer érettségének vizsgálata is az én feladatom. Elsődleges számomra, hogy a szigorú szakmai szempontok alapján összeállított terápiát annyira elrejtsem a játékban és a szeretetben, hogy a gyerekek ne terápiás helyzetnek éljék meg.

Hutai Andrea

gyógypedagógus, alapozó mozgásterapeuta

Alapozó fejlesztő tornát tartok a Pendulás gyerekeknek. Ez egy olyan mozgásfejlesztés, amely a gyerekeknél újra indítja az emberi fejlődéstani mozgássorozatot. Ezekkel a gyakorlat sorokkal hatunk az emberi agyban a beszédműködéséért felelős területekre. A módszert kiegészítem más fejlesztő pedagógiai módszerekkel, mint pl. az idő, tér, hallás-és beszédészlelés, emlékezet fejlesztése. Igyekszem minél változatosabbá tenni a gyakorlatokat és próbálok humort is belecsempészni, hogy a gyerekeknek jó érzéssel járjanak a tornára.

Kemény András

egészségpszichológus, dszit terapeuta

Kemény András vagyok, egészségpszichológus és 4 éve foglalkozom dszit terápiával. A Pendula kezdete óta van szerencsém figyelmet fordítani az ide járó gyermekekre, na de hogyan is foglalkozom velük? Egyénileg vagy kiscsoportosan viszem a gyermekeket a tornaterembe, ahol a legkülönbözőbb eszközök segítségével játszunk és hajtunk végre mindenféle kihívásokkal teli feladatot, van hogy a gyermekek maguktól ráéreznek az őket fejlesztő játékokra/mozgásokra, de van amikor irányított segítségre van szükségük. Ennek a folyamatnak a hatására az idegrendszeri érés a megfelelő ütembe kerül és ezzel egyidőben a mozgásviláguk is fejlődik. Nálam a gyermekek önfeledt hangulatban, biztonságos környezetben, a megfelelő keretek között fedezhetik fel mozgásos képességeiket.

Kiss Gy. Zsófia

logopédus

Kiss Gy. Zsófia logopédus vagyok. A logopédiával több, mint tíz éve foglalkozom, a Pendulába 2021 tavaszán érkeztem és itt hetente két délelőtt (kedden és pénteken) segítem az óvodás gyerekek nyelvi fejlődését. A tanköteles korú iskolába készülő gyerekek artikulációs problémáit, a pöszeséget, az időnként ehhez kapcsolódó fogászati problémákkal is együttjáró izomműködési zavarokat (az un. nyelvlökéses nyelést), az ehhez gyakran társuló szájlégzést igyekszem kiszűrni és tanácsadással, terápiával megsegíteni a gyerekeknél. Emellett nagyon fontosnak tartom, hogy az írás -olvasás tanuláshoz szükséges stabil nyelvi észlelési- és kifejezési képességek is kialakuljanak az óvodás korban. Akinek ilyen irányú elmaradása van az életkorához képest, akár már kicsi, vagy középső csoportban, annak is igyekszem segíteni a logopédia keretein belül. Ezen kívül a hangképzési és légzéstechnikai problémákat magában foglaló un. diszfónia (“rekedtség“) terápiáját is vállalom.
Fontosnak tartom, hogy minden logopédiai terápia szoros szülői együttműködéssel történjen, hiszen ezeken a területeken így érhetünk el valódi fejlődést a gyermekeknél.
Szeretném a foglalkozásokon átadni a gyerekeknek a beszéd és a megértés örömét.

Balázs-Pöll Petra

gyógypedagógus, alapozó mozgásterapeuta

A Pendula Óvodában gyógypedagógusként elsősorban a gyermekek részképességeinek vizsgálata, valamint a sikeres iskolakezdéshez, tanuláshoz szükséges részképességek fejlesztése a fő feladatom. Emellett pedig a gyermekek idegrendszerének, mozgásának vizsgálatát és játékos mozgásfejlesztésüket végzem. Foglalkozásaim során mindvégig egy érzelmileg biztonságos, motiváló légkör kialakítására törekszem és hiszem, hogy egy gyermek fejlesztése akkor a leghatékonyabb, ha minél komplexebb segítséget tudunk nyújtani a számára.

Lukács-Tóth Boglárka

komplex mozgásterápiás fejlesztő, óvodapedagógus

Lukács-Tóth Boglárka vagyok, óvoda- iskola átmenet elősegítésére szakosodott óvodapedagógus, komplex mozgásterápiás fejlesztő, gyógypedagógus- logopédus hallgató.
Szakmai célom a Pendula Óvodában, hogy színes módszer- és eszköztárral, játékos-, mozgásos keretek között segítsem a gyerekeket azokon a területeken, amelyeken szükségük van egy kis támogatásra, legyen szó magatartási-, beilleszkedési nehézségről, mozgásfejlődésbeli elmaradásról. A gyerekek olyan csodálatos érzékekkel rendelkeznek, hogy ha még nem is tudják szavakba önteni, jelzik nekünk, hogy mely területeken igényelnek segítséget. Ahhoz, hogy ezeket meglássuk, nekünk felnőtteknek kell elég szemfülesnek lenni, néha visszabújni gyermeki énünkbe, hogy megértsük ezeket az üzeneteket. Hiszem, hogy a megfelelő fejlesztés és támogatás hatására könnyebben boldogulnak majd az iskolában és további életük során.