gyógypedagógus, családterapeuta

2007-ben alapítottam és azóta vezetem a Bárányfelhő Fejlesztő és Terápiás központot, ahol holisztikus szemléletben komplex terápiákkal segítjük a gyerekeket és a családokat. A Pendula Óvodában a csoportban segítem a kollégák munkáját, együtt vagyok a gyerekekkel a szabad játék pillanataiban, hogy minél jobban megismerjem őket. Szülő / pedagóguskonzultaciót tartok és a Pendulában dolgozó Bárányfelhős szakmai csapat munkáját fogom össze.
gyógytornász

Benedek Judit vagyok, közel 30 éve foglalkozom gyógytornászként gyerekekkel. A legfontosabb szempont a munkám során, hogy a gyerekek fejlesztése ne a fájdalomhoz, hanem az örömhöz kötődjön. Igyekszem olyan módszereket vegyíteni, amik a magas szakmai színvonalnak megfelelnek. A Pendula Óvodában a gyerekek fizikai állapot felmérését végzem, ortopédiai szempontból: a tartási problémákat, gerincferdülést, medence csavarodást, lúdtalpat, bokasüllyedést, mozgástartomány beszűkülését, neurológiai szempontból: az izomtónus szabályozási eltéréseket szűröm ki és kezelem. Ezeken túl az idegrendszer érettségének vizsgálata is az én feladatom. Elsődleges számomra, hogy a szigorú szakmai szempontok alapján összeállított terápiát annyira elrejtsem a játékban és a szeretetben, hogy a gyerekek ne terápiás helyzetnek éljék meg.
gyógypedagógus, alapozó mozgásterapeuta

Alapozó fejlesztő tornát tartok a Pendulás gyerekeknek. Ez egy olyan mozgásfejlesztés, amely a gyerekeknél újra indítja az emberi fejlődéstani mozgássorozatot. Ezekkel a gyakorlat sorokkal hatunk az emberi agyban a beszédműködéséért felelős területekre. A módszert kiegészítem más fejlesztő pedagógiai módszerekkel, mint pl. az idő, tér, hallás-és beszédészlelés, emlékezet fejlesztése. Igyekszem minél változatosabbá tenni a gyakorlatokat és próbálok humort is belecsempészni, hogy a gyerekeknek jó érzéssel járjanak a tornára.
gyógypedagógus, komplex mozgásfejlesztő terapeuta

Dobó Andrea vagyok, gyógypedagógus. Feladatom a gyerekek részképesség fejlesztése, ami segíti a tanuláshoz szükséges képességek fejlődését, ezzel támogatva a gyerekek óvodából, iskolába való átmenetét. A játékos fejlesztésén a meglévő részképességekre építve igyekszünk a fejlesztendő területeket erősíteni. Fontosnak tartom, hogy az óvodás gyerekek a feladatokat játékos formában, minél változatosabb eszközökkel végezzék, így a játék öröme magával hozza a fejlődés hatékonyságát és növeli a motivációt.
logopédus

Kapocsi Virág vagyok, logopédus. 2025 januárjától a Pendula óvodába járó gyermekek beszéd és nyelvi fejlődését segítem. Munkám során a beszédhanghibák javítása mellett a nyelvi kifejezőkészség (pl. a szókincs bővítése, mondatalkotás), valamint a beszédészlelés és beszédértés fejlesztésével is foglalkozom. A beszéd és nyelv különböző területeinek megfelelő fejlettsége elengedhetetlen az iskolakezdéshez. A logopédiai foglalkozások megtervezésekor ügyelek arra, hogy játékos és motiváló eszközökkel dolgozzak, így a tanulási folyamat élvezetes és eredményes lesz minden gyermek számára.
gyógypedagógus, mozgásterapeuta

Marquetant Myrtille vagyok, gyógypedagógus, mozgásfejlesztő, komplex táncterapeuta és jelenleg az ELTE Pszichodinamikus tánc-, és mozgásterapeuta szakának hallgatója. Munkámban kulcsszerepet játszik a mozgás, a testtudat, testérzékelés, amelyet különböző mozgásnyelvek ötvözésén keresztül alkalmazok. Fontosnak tartom a gyermekek teljes, egészleges fejlődésének figyelembe vételét -fizikai, kognitív és érzelmi aspektusaival együtt. A mozgásfejlesztő folyamatok során nagy hangsúlyt fektetek a gyermekek ösztönös, szabad választására és képzeletük integrálására. Mindezt játékosan, szóképekkel, szenzoros szemléletű, illetve komplex mozgásterápiás gyakorlatokkal megsegítve valósítok meg.
Célom nemcsak a figyelem, a memória és az egyensúly fejlesztése és megerősítése, hanem az is, hogy a különböző terápiás mozgásformákon keresztül kialakuljon a gyermekekben a testtudat, valamint a kreatív, örömteli mozgás élménye. Emellett fontos számomra egy olyan eszköztár átadása is, amely játékos módon segíti a szorongás oldását, a viselkedési problémák kezelését, illetve a kapcsolódás és érintés nehézségeinek feloldását.
Terápiás segítőkutya félvezető, kutyás terápiás foglalkozásvezető

Krajcsi Enikő vagyok, 2015 ben végeztem a terápiás segítőkutyás felvezteő képzésen. Immár 2 vizsgázott terápiás kutyámmal állatasszisztált terápiákat tartunk 7 éve a Bárányfelhőben.
Az állatasszisztált terápia kedvező hatással van a gyermek szociális és érzelmi valamint mozgás fejlődésére. A kutyával való interakciók elősegítik a helyes társas viselkedés elsajátítását, s így javítják a gyermek közösségbe való beilleszkedésének készségét. Csoportos és egyéni óráimon a kutya motiváló erő, akinek a közreműködésével a különböző feladatok elvégzése egyfajta szórakozás, fejlesztő kikapcsolódás.
A foglalkozásokon javul a terápiában résztvevő gyermekek mozgásállapota, kommunikációs készsége, értelmi, érzelmi képessége.