RÓLUNK

Bemutatkozunk

  • BAVALICS LAURA
      BAVALICS LAURAVezető óvodapedagógus, játékmentor
    • Takács Ildikó
        Takács IldikóÓvodapedagógus
      • NOVÁCZKI ÁGNES
          NOVÁCZKI ÁGNESGyógypedagógiai asszisztens
        • BALOG-SZEGEDI VIRÁG
            BALOG-SZEGEDI VIRÁGÓvodapedagógus
          • Kis – Gazda Evelin
              Kis – Gazda EvelinÓvodapedagógus
            • Balog Sára
                Balog SáraPedagógiai asszisztens
              • Szendőfi Sára
                  Szendőfi SáraÓvodapedagógus
                • Szegedi Zsuzsa
                    Szegedi ZsuzsaPedagógiai asszisztens
                  • ISTOC CINTIA
                      ISTOC CINTIAÓvodapedagógus
                    • SZUCHI ÉVA
                        SZUCHI ÉVADajka
                      • Bányai Marianna
                          Bányai MariannaDajka
                        • KÁLMÁN-BLAZSÁN KRISZTINA
                            KÁLMÁN-BLAZSÁN KRISZTINAÓvodapedagógus- Jelenleg gyermekével van otthon
                          • FARKAS-KOVÁCS ANNA
                              FARKAS-KOVÁCS ANNAÓvodapedagógus - Jelenleg gyermekével van otthon

                            Óvodánkban a pedagógiai munkát a Bárányfelhő Fejlesztő és Terápiás Központ szakemberei segítik:

                            Olvass tovább

                            Pszichológus

                            Az óvoda pszichológus munkájának célja a gyerekek személyiségfejlesztése és lelki egészségvédelme.

                            Mozgásterapeuta

                            A mozgásterapeuta munkájának célja az óvodáskorú gyermekek mozgásának, testképének, testsémájának, dominanciájának (nagymozgások, finommotorika) felmérése, fejlesztése, az idegrendszer érettségének nyomon követése.

                            Fejlesztőpedagógus – Gyógypedagógus

                            A fejlesztőpedagógus/gyógypedagógus munkájának célja az óvodáskorú gyermekek részképességeinek vizsgálata, életkoruknak megfelelő fejlesztése, iskolára való felkészítése, a tanuláshoz szükséges részképességek felmérése, fejlesztése.

                            Logopédus

                            A logopédus munkájának célja az óvodás korú gyerekek beszéd-, és nyelvi készségének felmérése, fejlesztése, az anyanyelvi fejlődés nyomon követése, a beszédhangok vizsgálata és fejlesztése.

                            Pedagógiai szemléletünk

                            “A madarak nem járnak lépcsőn.”

                            A Pendula Óvoda egy nyitott, befogadó, kreatív műhely, ahol mindenki a saját ritmusában, a saját útját járva közösségünk része. Pedagógiánk középpontjában a gyermek, mint egyedi, fejlődő személyiség áll. Inkluzív szemlélettel fordulunk a családok, gyerekek felé.

                            Értékeink

                            NYITOTTSÁG

                            Óvodánkban a nyitottság befogadó,
                            rugalmas, aktív szemlélet.

                            EGYÜTT

                            Gyerek és felnőtt saját magát adva, saját
                            útját járva, megtartó közösségünk
                            részeként dolgozik azon, hogy
                            mindannyiunk számára a legjobb helyet
                            teremtse meg.

                            JÁTÉK

                            A játék bármi lehet, ami önfeledt, örömet
                            okoz, életre tanít, és olyan sokszínű
                            élmény, amely a magánóvoda egészét áthatja.

                            SZERETET

                            Szeretni önmagam – Szeretni másokat
                            – Elfogadni mások szeretetét

                            A szeretet – megtart – nem mindig egyszerű
                            – nagyon nagy – kölcsönös – sok mindent elbír

                            A szeretet – figyelmes- türelmes
                            – tisztel – szabad – elfogadó – döntés

                            EMPÁTIA

                            Érzékeny ráhangolódás,
                            értő odafigyelés egymásra.

                            ÖNBECSÜLÉS

                            Számunkra fontos, hogy olyan
                            önismereti folyamatot
                            támogassunk, amely hozzásegít a
                            magabiztossághoz, egészséges
                            önértékeléshez, önbecsüléshez, és
                            ezen egyenrangú társakként
                            dolgozunk.

                            Pedagógiai programunk

                            Programunk központi elemei a szabad játék, mese és szabad önkifejezés. Pedagógiánkban alkalmazott módszerek és eszközök az élmény központú nevelés, a projekt módszer, a drámapedagógia, a Fókuszolás és a Beszélgetőkör.

                            Integrált képességfejlesztés

                            Az óvodai nevelő munkát és képességfejlesztést egy egységben látjuk, a gyermeket középpontba helyezve és érdekeit szem előtt tartva. Pedagógiai programunkban kiemelt szerepet kap a segítő szakemberekkel való szoros együttműködés. 2. kerületi magánóvodánkban a pedagógiai munkát a több mint tíz éves múltra visszatekintő, Bárányfelhő Fejlesztő és Terápiás Központ szakemberei segítik. Az egyéni fejlesztés mellett (pszichológus, fejlesztő pedagógus – gyógypedagógus, mozgásterapeuta, logopédus) szakembereink részt vesznek a gyerekek mindennapos óvodai tevékenységeiben is, ezzel támogatva az inkluzív pedagógia feltételeinek megteremtését. A szülők, nevelőszülők egy évben kétszer kapnak írásban tájékoztatást a gyermek egyéni fejlődéséről. Szakembereink konzultációt biztosítanak a szülők és nevelőszülők számára.

                            Programunk alappillérei

                            SZABAD JÁTÉK

                            A játék a kisgyermekkor legfontosabb,
                            egész személyiséget fejlesztő, élményt
                            adó tevékenysége, a gyermek elemi
                            pszichikus szükséglete.
                            A gyerekek játékon keresztül szereznek
                            tapasztalatokat és értik meg
                            a körülöttük lévő világot. Játékon
                            keresztül dolgozzák fel élményeiket,
                            érzéseiket, szelídítik meg félelmeiket.

                            MESE

                            A mese egy olyan közös nyelv,
                            ami minden gyereket egyaránt megszólít,
                            ami megnyitja a kapukat a külső világ
                            és a gyerekek belső világa felé is.

                            SZABAD ÖNKIFEJEZÉS

                            Freinet, francia pedagógus szerint
                            a gyermek magában hordozza
                            fejlődésének, kibontakozásának,
                            önmegvalósításának minden
                            csíráját. Pedagógiánkban kiemelten
                            fontos, hogy olyan biztonságos,
                            elfogadó légkört teremtsünk,
                            amelyben a gyermek szabadon
                            megnyilvánulhat, kifejezheti
                            gondolatait, érzéseit.

                            ÉLMÉNYKÖZPONTÚ NEVELÉS

                            Az óvodás korú gyerekeket természetes kíváncsiságuk motiválja, szeretnének mindent megtapasztalni, felfedezni. Olyan élményeket nyújtunk a gyerekek számára, mely által megmutathatjuk, milyen színes a világ és segíthetjük a tapasztalati tanulást.

                            FÓKUSZOLÁS

                            A fókuszolás, melynek alapja az értő figyelem, segíti a gyerekek és az őket körülvevő felnőttek belső figyelmének tudatosítását. Ez által jobban megérthetik önmaguk és mások érzéseit, viselkedését, segíti egymás elfogadását.

                            BESZÉLGETŐKÖR

                            A Beszélgetőkör egy fórum az óvodai élet mindennapjaiban, mely által a gyerekek megtapasztalhatják a közösség megtartó erejét. Megtanulhatják az egymásra figyelést, meghallgatást, mások előtti megszólalás és a kérdésfeltevés készségét.

                            DRÁMAPEDAGÓGIA

                            Óvodánkban a projektek feldolgozásának egyik kiemelt eszköze a drámapedagógia módszerek használata.

                              Budapest 1021, Hűvösvölgyi út 18.

                              +3670 385 2004

                              info@pendulaovoda.hu