RÓLUNK

Bemutatkozunk

  • BAVALICS LAURA
      BAVALICS LAURAVezető óvodapedagógus, játékmentor
    • NOVÁCZKI ÁGNES
        NOVÁCZKI ÁGNESGyógypedagógiai asszisztens
      • KOVÁCS ANNA
          KOVÁCS ANNAÓvodapedagógus
        • TÓTH RITA
            TÓTH RITAÓvodapedagógus
          • GARAI-KORZIM DÁVID
              GARAI-KORZIM DÁVIDPedagógiai asszisztens
            • LIMBACHER BORBÁLA
                LIMBACHER BORBÁLAÓvodapedagógus
              • FARKAS ZOLTÁN
                  FARKAS ZOLTÁNÓvodapedagógus
                • BÍRÓ NÓRA
                    BÍRÓ NÓRAPedagógiai asszisztens
                  • BLAZSÁN KRISZTINA
                      BLAZSÁN KRISZTINAÓvodapedagógus
                    • SZUCHI ÉVA
                        SZUCHI ÉVADajka

                      Óvodánkban a pedagógiai munkát a Bárányfelhő Fejlesztő
                      Gyermekközpont
                      szakemberei segítik:

                      Pszichológus

                      Az óvoda pszichológus munkájának célja a gyerekek személyiségfejlesztése és lelki egészségvédelme.

                      Mozgásterapeuta

                      A mozgásterapeuta munkájának célja az óvodáskorú gyermekek mozgásának, testképének, testsémájának, dominanciájának (nagymozgások, finommotorika) felmérése, fejlesztése, az idegrendszer érettségének nyomon követése.

                      Fejlesztőpedagógus – Gyógypedagógus

                      A fejlesztőpedagógus/gyógypedagógus munkájának célja az óvodáskorú gyermekek részképességeinek vizsgálata, életkoruknak megfelelő fejlesztése, iskolára való felkészítése, a tanuláshoz szükséges részképességek felmérése, fejlesztése.

                      Logopédus

                      A logopédus munkájának célja az óvodás korú gyerekek beszéd-, és nyelvi készségének felmérése, fejlesztése, az anyanyelvi fejlődés nyomon követése, a beszédhangok vizsgálata és fejlesztése.

                      Pedagógiai szemléletünk

                      “A madarak nem járnak lépcsőn.”

                      A Pendula Óvoda egy nyitott, befogadó, kreatív műhely, ahol mindenki a saját ritmusában, a saját útját járva közösségünk része. Pedagógiánk középpontjában a gyermek, mint egyedi, fejlődő személyiség áll. Inkluzív szemlélettel fordulunk a családok, gyerekek felé.

                      Értékeink

                      NYITOTTSÁG

                      Óvodánkban a nyitottság befogadó,
                      rugalmas, aktív szemlélet.

                      EGYÜTT

                      Gyerek és felnőtt saját magát adva, saját
                      útját járva, megtartó közösségünk
                      részeként dolgozik azon, hogy
                      mindannyiunk számára a legjobb helyet
                      teremtse meg.

                      JÁTÉK

                      A játék bármi lehet, ami önfeledt, örömet
                      okoz, életre tanít, és olyan sokszínű
                      élmény, amely a magánóvoda egészét áthatja.

                      SZERETET

                      Szeretni önmagam – Szeretni másokat
                      – Elfogadni mások szeretetét

                      A szeretet – megtart – nem mindig egyszerű
                      – nagyon nagy – kölcsönös – sok mindent elbír

                      A szeretet – figyelmes- türelmes
                      – tisztel – szabad – elfogadó – döntés

                      EMPÁTIA

                      Érzékeny ráhangolódás,
                      értő odafigyelés egymásra.

                      ÖNBECSÜLÉS

                      Számunkra fontos, hogy olyan
                      önismereti folyamatot
                      támogassunk, amely hozzásegít a
                      magabiztossághoz, egészséges
                      önértékeléshez, önbecsüléshez, és
                      ezen egyenrangú társakként
                      dolgozunk.

                      Pedagógiai programunk

                      Programunk központi elemei a szabad játék, mese és szabad önkifejezés. Pedagógiánkban alkalmazott módszerek és eszközök az élmény központú nevelés, a projekt módszer, a drámapedagógia, a Fókuszolás és a Beszélgetőkör.

                      Integrált képességfejlesztés

                      Az óvodai nevelő munkát és képességfejlesztést egy egységben látjuk, a gyermeket középpontba helyezve és érdekeit szem előtt tartva. Pedagógiai programunkban kiemelt szerepet kap a segítő szakemberekkel való szoros együttműködés. 2. kerületi magánóvodánkban a pedagógiai munkát a több mint tíz éves múltra visszatekintő, Bárányfelhő Fejlesztő és Terápiás Központ szakemberei segítik. Az egyéni fejlesztés mellett (pszichológus, fejlesztő pedagógus – gyógypedagógus, mozgásterapeuta, logopédus) szakembereink részt vesznek a gyerekek mindennapos óvodai tevékenységeiben is, ezzel támogatva az inkluzív pedagógia feltételeinek megteremtését. A szülők, nevelőszülők egy évben kétszer kapnak írásban tájékoztatást a gyermek egyéni fejlődéséről. Szakembereink konzultációt biztosítanak a szülők és nevelőszülők számára.

                      Programunk alappillérei

                      SZABAD JÁTÉK

                      A játék a kisgyermekkor legfontosabb,
                      egész személyiséget fejlesztő, élményt
                      adó tevékenysége, a gyermek elemi
                      pszichikus szükséglete.
                      A gyerekek játékon keresztül szereznek
                      tapasztalatokat és értik meg
                      a körülöttük lévő világot. Játékon
                      keresztül dolgozzák fel élményeiket,
                      érzéseiket, szelídítik meg félelmeiket.

                      MESE

                      A mese egy olyan közös nyelv,
                      ami minden gyereket egyaránt megszólít,
                      ami megnyitja a kapukat a külső világ
                      és a gyerekek belső világa felé is.

                      SZABAD ÖNKIFEJEZÉS

                      Freinet, francia pedagógus szerint
                      a gyermek magában hordozza
                      fejlődésének, kibontakozásának,
                      önmegvalósításának minden
                      csíráját. Pedagógiánkban kiemelten
                      fontos, hogy olyan biztonságos,
                      elfogadó légkört teremtsünk,
                      amelyben a gyermek szabadon
                      megnyilvánulhat, kifejezheti
                      gondolatait, érzéseit.

                      ÉLMÉNYKÖZPONTÚ NEVELÉS

                      Az óvodás korú gyerekeket természetes kíváncsiságuk motiválja, szeretnének mindent megtapasztalni, felfedezni. Olyan élményeket nyújtunk a gyerekek számára, mely által megmutathatjuk, milyen színes a világ és segíthetjük a tapasztalati tanulást.

                      FÓKUSZOLÁS

                      A fókuszolás, melynek alapja az értő figyelem, segíti a gyerekek és az őket körülvevő felnőttek belső figyelmének tudatosítását. Ez által jobban megérthetik önmaguk és mások érzéseit, viselkedését, segíti egymás elfogadását.

                      BESZÉLGETŐKÖR

                      A Beszélgetőkör egy fórum az óvodai élet mindennapjaiban, mely által a gyerekek megtapasztalhatják a közösség megtartó erejét. Megtanulhatják az egymásra figyelést, meghallgatást, mások előtti megszólalás és a kérdésfeltevés készségét.

                      DRÁMAPEDAGÓGIA

                      Óvodánkban a projektek feldolgozásának egyik kiemelt eszköze a drámapedagógia módszerek használata.

                        Budapest 1021, Hűvösvölgyi út 18.

                        +3670 385 2004

                        info@pendulaovoda.hu