RÓLUNK

Bemutatkozunk

  • BAVALICS LAURA
      BAVALICS LAURAVezető óvodapedagógus, játékmentor
    • NOVÁCZKI ÁGNES
        NOVÁCZKI ÁGNESGyógypedagógiai asszisztens
      • KOVÁCS ANNA
          KOVÁCS ANNAÓvodapedagógus
        • TÓTH RITA
            TÓTH RITAÓvodapedagógus
          • GARAI-KORZIM DÁVID
              GARAI-KORZIM DÁVIDPedagógiai asszisztens
            • LIMBACHER BORBÁLA
                LIMBACHER BORBÁLAÓvodapedagógus
              • FARKAS ZOLTÁN
                  FARKAS ZOLTÁNÓvodapedagógus
                • BLAZSÁN KRISZTINA
                    BLAZSÁN KRISZTINAÓvodapedagógus
                  • SZUCHI ÉVA
                      SZUCHI ÉVADajka

                    Óvodánkban a pedagógiai munkát a Bárányfelhő Fejlesztő
                    Gyermekközpont
                    szakemberei segítik:

                    Pszichológus

                    Az óvoda pszichológus munkájának célja a gyerekek személyiségfejlesztése és lelki egészségvédelme.

                    Mozgásterapeuta

                    A mozgásterapeuta munkájának célja az óvodáskorú gyermekek mozgásának, testképének, testsémájának, dominanciájának (nagymozgások, finommotorika) felmérése, fejlesztése, az idegrendszer érettségének nyomon követése.

                    Fejlesztőpedagógus – Gyógypedagógus

                    A fejlesztőpedagógus/gyógypedagógus munkájának célja az óvodáskorú gyermekek részképességeinek vizsgálata, életkoruknak megfelelő fejlesztése, iskolára való felkészítése, a tanuláshoz szükséges részképességek felmérése, fejlesztése.

                    Logopédus

                    A logopédus munkájának célja az óvodás korú gyerekek beszéd-, és nyelvi készségének felmérése, fejlesztése, az anyanyelvi fejlődés nyomon követése, a beszédhangok vizsgálata és fejlesztése.

                    Pedagógiai szemléletünk

                    “A madarak nem járnak lépcsőn.”

                    A Pendula Óvoda egy nyitott, befogadó, kreatív műhely, ahol mindenki a saját ritmusában, a saját útját járva közösségünk része. Pedagógiánk középpontjában a gyermek, mint egyedi, fejlődő személyiség áll. Inkluzív szemlélettel fordulunk a családok, gyerekek felé.

                    Értékeink

                    NYITOTTSÁG

                    Óvodánkban a nyitottság befogadó,
                    rugalmas, aktív szemlélet.

                    EGYÜTT

                    Gyerek és felnőtt saját magát adva, saját
                    útját járva, megtartó közösségünk
                    részeként dolgozik azon, hogy
                    mindannyiunk számára a legjobb helyet
                    teremtse meg.

                    JÁTÉK

                    A játék bármi lehet, ami önfeledt, örömet
                    okoz, életre tanít, és olyan sokszínű
                    élmény, amely a magánóvoda egészét áthatja.

                    SZERETET

                    Szeretni önmagam – Szeretni másokat
                    – Elfogadni mások szeretetét

                    A szeretet – megtart – nem mindig egyszerű
                    – nagyon nagy – kölcsönös – sok mindent elbír

                    A szeretet – figyelmes- türelmes
                    – tisztel – szabad – elfogadó – döntés

                    EMPÁTIA

                    Érzékeny ráhangolódás,
                    értő odafigyelés egymásra.

                    ÖNBECSÜLÉS

                    Számunkra fontos, hogy olyan
                    önismereti folyamatot
                    támogassunk, amely hozzásegít a
                    magabiztossághoz, egészséges
                    önértékeléshez, önbecsüléshez, és
                    ezen egyenrangú társakként
                    dolgozunk.

                    Pedagógiai programunk

                    Programunk központi elemei a szabad játék, mese és szabad önkifejezés. Pedagógiánkban alkalmazott módszerek és eszközök az élmény központú nevelés, a projekt módszer, a drámapedagógia, a Fókuszolás és a Beszélgetőkör.

                    Integrált képességfejlesztés

                    Az óvodai nevelő munkát és képességfejlesztést egy egységben látjuk, a gyermeket középpontba helyezve és érdekeit szem előtt tartva. Pedagógiai programunkban kiemelt szerepet kap a segítő szakemberekkel való szoros együttműködés. 2. kerületi magánóvodánkban a pedagógiai munkát a több mint tíz éves múltra visszatekintő, Bárányfelhő Fejlesztő és Terápiás Központ szakemberei segítik. Az egyéni fejlesztés mellett (pszichológus, fejlesztő pedagógus – gyógypedagógus, mozgásterapeuta, logopédus) szakembereink részt vesznek a gyerekek mindennapos óvodai tevékenységeiben is, ezzel támogatva az inkluzív pedagógia feltételeinek megteremtését. A szülők, nevelőszülők egy évben kétszer kapnak írásban tájékoztatást a gyermek egyéni fejlődéséről. Szakembereink konzultációt biztosítanak a szülők és nevelőszülők számára.

                    Programunk alappillérei

                    SZABAD JÁTÉK

                    A játék a kisgyermekkor legfontosabb,
                    egész személyiséget fejlesztő, élményt
                    adó tevékenysége, a gyermek elemi
                    pszichikus szükséglete.
                    A gyerekek játékon keresztül szereznek
                    tapasztalatokat és értik meg
                    a körülöttük lévő világot. Játékon
                    keresztül dolgozzák fel élményeiket,
                    érzéseiket, szelídítik meg félelmeiket.

                    MESE

                    A mese egy olyan közös nyelv,
                    ami minden gyereket egyaránt megszólít,
                    ami megnyitja a kapukat a külső világ
                    és a gyerekek belső világa felé is.

                    SZABAD ÖNKIFEJEZÉS

                    Freinet, francia pedagógus szerint
                    a gyermek magában hordozza
                    fejlődésének, kibontakozásának,
                    önmegvalósításának minden
                    csíráját. Pedagógiánkban kiemelten
                    fontos, hogy olyan biztonságos,
                    elfogadó légkört teremtsünk,
                    amelyben a gyermek szabadon
                    megnyilvánulhat, kifejezheti
                    gondolatait, érzéseit.

                    ÉLMÉNYKÖZPONTÚ NEVELÉS

                    Az óvodás korú gyerekeket természetes kíváncsiságuk motiválja, szeretnének mindent megtapasztalni, felfedezni. Olyan élményeket nyújtunk a gyerekek számára, mely által megmutathatjuk, milyen színes a világ és segíthetjük a tapasztalati tanulást.

                    FÓKUSZOLÁS

                    A fókuszolás, melynek alapja az értő figyelem, segíti a gyerekek és az őket körülvevő felnőttek belső figyelmének tudatosítását. Ez által jobban megérthetik önmaguk és mások érzéseit, viselkedését, segíti egymás elfogadását.

                    BESZÉLGETŐKÖR

                    A Beszélgetőkör egy fórum az óvodai élet mindennapjaiban, mely által a gyerekek megtapasztalhatják a közösség megtartó erejét. Megtanulhatják az egymásra figyelést, meghallgatást, mások előtti megszólalás és a kérdésfeltevés készségét.

                    DRÁMAPEDAGÓGIA

                    Óvodánkban a projektek feldolgozásának egyik kiemelt eszköze a drámapedagógia módszerek használata.

                      Budapest 1021, Hűvösvölgyi út 18.

                      +3670 385 2004

                      info@pendulaovoda.hu