RÓLUNK

Bemutatkozunk

  • BAVALICS LAURA
      BAVALICS LAURAVezető óvodapedagógus, játékmentor
    • NOVÁCZKI ÁGNES
        NOVÁCZKI ÁGNESPedagógiai asszisztens
      • KOVÁCS ANNA
          KOVÁCS ANNAÓvodapedagógus, játékmentor
        • TÓTH RITA
            TÓTH RITAÓvodapedagógus
          • SZUCHI ÉVA
              SZUCHI ÉVADajka
            • LIMBACHER BORBÁLA
                LIMBACHER BORBÁLAÓvodapedagógus
              • FARKAS ZOLTÁN
                  FARKAS ZOLTÁNÓvodapedagógus

                Óvodánkban a pedagógiai munkát a Bárányfelhő Fejlesztő
                Gyermekközpont
                szakemberei segítik:

                Pszichológus

                Az óvoda pszichológus munkájának célja a gyerekek személyiségfejlesztése és lelki egészségvédelme.

                Mozgásterapeuta

                A mozgásterapeuta munkájának célja az óvodáskorú gyermekek mozgásának, testképének, testsémájának, dominanciájának (nagymozgások, finommotorika) felmérése, fejlesztése, az idegrendszer érettségének nyomon követése.

                Fejlesztőpedagógus – Gyógypedagógus

                A fejlesztőpedagógus/gyógypedagógus munkájának célja az óvodáskorú gyermekek részképességeinek vizsgálata, életkoruknak megfelelő fejlesztése, iskolára való felkészítése, a tanuláshoz szükséges részképességek felmérése, fejlesztése.

                Logopédus

                A logopédus munkájának célja az óvodás korú gyerekek beszéd-, és nyelvi készségének felmérése, fejlesztése, az anyanyelvi fejlődés nyomon követése, a beszédhangok vizsgálata és fejlesztése.

                Pedagógiai szemléletünk

                “A madarak nem járnak lépcsőn.”

                A Pendula Óvoda egy nyitott, befogadó, kreatív műhely, ahol mindenki a saját ritmusában, a saját útját járva közösségünk része. Pedagógiánk középpontjában a gyermek, mint egyedi, fejlődő személyiség áll. Inkluzív szemlélettel fordulunk a családok, gyerekek felé.

                Értékeink

                NYITOTTSÁG

                Óvodánkban a nyitottság befogadó,
                rugalmas, aktív szemlélet.

                EGYÜTT

                Gyerek és felnőtt saját magát adva, saját
                útját járva, megtartó közösségünk
                részeként dolgozik azon, hogy
                mindannyiunk számára a legjobb helyet
                teremtse meg.

                JÁTÉK

                A játék bármi lehet, ami önfeledt, örömet
                okoz, életre tanít, és olyan sokszínű
                élmény, amely a magánóvoda egészét áthatja.

                SZERETET

                Szeretni önmagam – Szeretni másokat
                – Elfogadni mások szeretetét

                A szeretet – megtart – nem mindig egyszerű
                – nagyon nagy – kölcsönös – sok mindent elbír

                A szeretet – figyelmes- türelmes
                – tisztel – szabad – elfogadó – döntés

                EMPÁTIA

                Érzékeny ráhangolódás,
                értő odafigyelés egymásra.

                ÖNBECSÜLÉS

                Számunkra fontos, hogy olyan
                önismereti folyamatot
                támogassunk, amely hozzásegít a
                magabiztossághoz, egészséges
                önértékeléshez, önbecsüléshez, és
                ezen egyenrangú társakként
                dolgozunk.

                Pedagógiai programunk

                Programunk központi elemei a szabad játék, mese és szabad önkifejezés. Pedagógiánkban alkalmazott módszerek és eszközök az élmény központú nevelés, a projekt módszer, a drámapedagógia, a Fókuszolás és a Beszélgetőkör.

                Integrált képességfejlesztés

                Az óvodai nevelő munkát és képességfejlesztést egy egységben látjuk, a gyermeket középpontba helyezve és érdekeit szem előtt tartva. Pedagógiai programunkban kiemelt szerepet kap a segítő szakemberekkel való szoros együttműködés. 2. kerületi magánóvodánkban a pedagógiai munkát a több mint tíz éves múltra visszatekintő, Bárányfelhő Fejlesztő és Terápiás Központ szakemberei segítik. Az egyéni fejlesztés mellett (pszichológus, fejlesztő pedagógus – gyógypedagógus, mozgásterapeuta, logopédus) szakembereink részt vesznek a gyerekek mindennapos óvodai tevékenységeiben is, ezzel támogatva az inkluzív pedagógia feltételeinek megteremtését. A szülők, nevelőszülők egy évben kétszer kapnak írásban tájékoztatást a gyermek egyéni fejlődéséről. Szakembereink konzultációt biztosítanak a szülők és nevelőszülők számára.

                Programunk alappillérei

                SZABAD JÁTÉK

                A játék a kisgyermekkor legfontosabb,
                egész személyiséget fejlesztő, élményt
                adó tevékenysége, a gyermek elemi
                pszichikus szükséglete.
                A gyerekek játékon keresztül szereznek
                tapasztalatokat és értik meg
                a körülöttük lévő világot. Játékon
                keresztül dolgozzák fel élményeiket,
                érzéseiket, szelídítik meg félelmeiket.

                MESE

                A mese egy olyan közös nyelv,
                ami minden gyereket egyaránt megszólít,
                ami megnyitja a kapukat a külső világ
                és a gyerekek belső világa felé is.

                SZABAD ÖNKIFEJEZÉS

                Freinet, francia pedagógus szerint
                a gyermek magában hordozza
                fejlődésének, kibontakozásának,
                önmegvalósításának minden
                csíráját. Pedagógiánkban kiemelten
                fontos, hogy olyan biztonságos,
                elfogadó légkört teremtsünk,
                amelyben a gyermek szabadon
                megnyilvánulhat, kifejezheti
                gondolatait, érzéseit.

                ÉLMÉNYKÖZPONTÚ NEVELÉS

                Az óvodás korú gyerekeket természetes kíváncsiságuk motiválja, szeretnének mindent megtapasztalni, felfedezni. Olyan élményeket nyújtunk a gyerekek számára, mely által megmutathatjuk, milyen színes a világ és segíthetjük a tapasztalati tanulást.

                FÓKUSZOLÁS

                A fókuszolás, melynek alapja az értő figyelem, segíti a gyerekek és az őket körülvevő felnőttek belső figyelmének tudatosítását. Ez által jobban megérthetik önmaguk és mások érzéseit, viselkedését, segíti egymás elfogadását.

                BESZÉLGETŐKÖR

                A Beszélgetőkör egy fórum az óvodai élet mindennapjaiban, mely által a gyerekek megtapasztalhatják a közösség megtartó erejét. Megtanulhatják az egymásra figyelést, meghallgatást, mások előtti megszólalás és a kérdésfeltevés készségét.

                DRÁMAPEDAGÓGIA

                Óvodánkban a projektek feldolgozásának egyik kiemelt eszköze a drámapedagógia módszerek használata.

                  Budapest 1021, Hűvösvölgyi út 18.

                  +3670 385 2004

                  info@pendulaovoda.hu