RÓLUNK

Bemutatkozunk

  • BAVALICS LAURA
      BAVALICS LAURAVezető óvodapedagógus, játékmentor
    • NOVÁCZKI ÁGNES
        NOVÁCZKI ÁGNESGyógypedagógiai asszisztens
      • KOVÁCS ANNA
          KOVÁCS ANNAÓvodapedagógus, játékmentor
        • SZŰCS LILLA
            SZŰCS LILLAÓvodapedagógus
          • SZUCHI ÉVA
              SZUCHI ÉVADajka
            • TÓTH RITA
                TÓTH RITAÓvodapedagógus
              • GARAI-KORZIM DÁVID
                  GARAI-KORZIM DÁVIDPedagógiai asszisztens
                • LIMBACHER BORBÁLA
                    LIMBACHER BORBÁLAÓvodapedagógus
                  • FARKAS ZOLTÁN
                      FARKAS ZOLTÁNÓvodapedagógus
                    • BÍRÓ NÓRA
                        BÍRÓ NÓRAPedagógiai asszisztens
                      • BLAZSÁN KRISZTINA
                          BLAZSÁN KRISZTINAÓvodapedagógus

                        Óvodánkban a pedagógiai munkát a Bárányfelhő Fejlesztő
                        Gyermekközpont
                        szakemberei segítik:

                        Pszichológus

                        Az óvoda pszichológus munkájának célja a gyerekek személyiségfejlesztése és lelki egészségvédelme.

                        Mozgásterapeuta

                        A mozgásterapeuta munkájának célja az óvodáskorú gyermekek mozgásának, testképének, testsémájának, dominanciájának (nagymozgások, finommotorika) felmérése, fejlesztése, az idegrendszer érettségének nyomon követése.

                        Fejlesztőpedagógus – Gyógypedagógus

                        A fejlesztőpedagógus/gyógypedagógus munkájának célja az óvodáskorú gyermekek részképességeinek vizsgálata, életkoruknak megfelelő fejlesztése, iskolára való felkészítése, a tanuláshoz szükséges részképességek felmérése, fejlesztése.

                        Logopédus

                        A logopédus munkájának célja az óvodás korú gyerekek beszéd-, és nyelvi készségének felmérése, fejlesztése, az anyanyelvi fejlődés nyomon követése, a beszédhangok vizsgálata és fejlesztése.

                        Pedagógiai szemléletünk

                        “A madarak nem járnak lépcsőn.”

                        A Pendula Óvoda egy nyitott, befogadó, kreatív műhely, ahol mindenki a saját ritmusában, a saját útját járva közösségünk része. Pedagógiánk középpontjában a gyermek, mint egyedi, fejlődő személyiség áll. Inkluzív szemlélettel fordulunk a családok, gyerekek felé.

                        Értékeink

                        NYITOTTSÁG

                        Óvodánkban a nyitottság befogadó,
                        rugalmas, aktív szemlélet.

                        EGYÜTT

                        Gyerek és felnőtt saját magát adva, saját
                        útját járva, megtartó közösségünk
                        részeként dolgozik azon, hogy
                        mindannyiunk számára a legjobb helyet
                        teremtse meg.

                        JÁTÉK

                        A játék bármi lehet, ami önfeledt, örömet
                        okoz, életre tanít, és olyan sokszínű
                        élmény, amely a magánóvoda egészét áthatja.

                        SZERETET

                        Szeretni önmagam – Szeretni másokat
                        – Elfogadni mások szeretetét

                        A szeretet – megtart – nem mindig egyszerű
                        – nagyon nagy – kölcsönös – sok mindent elbír

                        A szeretet – figyelmes- türelmes
                        – tisztel – szabad – elfogadó – döntés

                        EMPÁTIA

                        Érzékeny ráhangolódás,
                        értő odafigyelés egymásra.

                        ÖNBECSÜLÉS

                        Számunkra fontos, hogy olyan
                        önismereti folyamatot
                        támogassunk, amely hozzásegít a
                        magabiztossághoz, egészséges
                        önértékeléshez, önbecsüléshez, és
                        ezen egyenrangú társakként
                        dolgozunk.

                        Pedagógiai programunk

                        Programunk központi elemei a szabad játék, mese és szabad önkifejezés. Pedagógiánkban alkalmazott módszerek és eszközök az élmény központú nevelés, a projekt módszer, a drámapedagógia, a Fókuszolás és a Beszélgetőkör.

                        Integrált képességfejlesztés

                        Az óvodai nevelő munkát és képességfejlesztést egy egységben látjuk, a gyermeket középpontba helyezve és érdekeit szem előtt tartva. Pedagógiai programunkban kiemelt szerepet kap a segítő szakemberekkel való szoros együttműködés. 2. kerületi magánóvodánkban a pedagógiai munkát a több mint tíz éves múltra visszatekintő, Bárányfelhő Fejlesztő és Terápiás Központ szakemberei segítik. Az egyéni fejlesztés mellett (pszichológus, fejlesztő pedagógus – gyógypedagógus, mozgásterapeuta, logopédus) szakembereink részt vesznek a gyerekek mindennapos óvodai tevékenységeiben is, ezzel támogatva az inkluzív pedagógia feltételeinek megteremtését. A szülők, nevelőszülők egy évben kétszer kapnak írásban tájékoztatást a gyermek egyéni fejlődéséről. Szakembereink konzultációt biztosítanak a szülők és nevelőszülők számára.

                        Programunk alappillérei

                        SZABAD JÁTÉK

                        A játék a kisgyermekkor legfontosabb,
                        egész személyiséget fejlesztő, élményt
                        adó tevékenysége, a gyermek elemi
                        pszichikus szükséglete.
                        A gyerekek játékon keresztül szereznek
                        tapasztalatokat és értik meg
                        a körülöttük lévő világot. Játékon
                        keresztül dolgozzák fel élményeiket,
                        érzéseiket, szelídítik meg félelmeiket.

                        MESE

                        A mese egy olyan közös nyelv,
                        ami minden gyereket egyaránt megszólít,
                        ami megnyitja a kapukat a külső világ
                        és a gyerekek belső világa felé is.

                        SZABAD ÖNKIFEJEZÉS

                        Freinet, francia pedagógus szerint
                        a gyermek magában hordozza
                        fejlődésének, kibontakozásának,
                        önmegvalósításának minden
                        csíráját. Pedagógiánkban kiemelten
                        fontos, hogy olyan biztonságos,
                        elfogadó légkört teremtsünk,
                        amelyben a gyermek szabadon
                        megnyilvánulhat, kifejezheti
                        gondolatait, érzéseit.

                        ÉLMÉNYKÖZPONTÚ NEVELÉS

                        Az óvodás korú gyerekeket természetes kíváncsiságuk motiválja, szeretnének mindent megtapasztalni, felfedezni. Olyan élményeket nyújtunk a gyerekek számára, mely által megmutathatjuk, milyen színes a világ és segíthetjük a tapasztalati tanulást.

                        FÓKUSZOLÁS

                        A fókuszolás, melynek alapja az értő figyelem, segíti a gyerekek és az őket körülvevő felnőttek belső figyelmének tudatosítását. Ez által jobban megérthetik önmaguk és mások érzéseit, viselkedését, segíti egymás elfogadását.

                        BESZÉLGETŐKÖR

                        A Beszélgetőkör egy fórum az óvodai élet mindennapjaiban, mely által a gyerekek megtapasztalhatják a közösség megtartó erejét. Megtanulhatják az egymásra figyelést, meghallgatást, mások előtti megszólalás és a kérdésfeltevés készségét.

                        DRÁMAPEDAGÓGIA

                        Óvodánkban a projektek feldolgozásának egyik kiemelt eszköze a drámapedagógia módszerek használata.

                          Budapest 1021, Hűvösvölgyi út 18.

                          +3670 385 2004

                          info@pendulaovoda.hu