SZŰCS LILLA

Óvodapedagógus

A tanulmányaim kezdetén feltett kérdésre, hogy miért éppen óvodapedagógus szeretnék lenni, így fogalmaztam: hogy „érteni szeretném mit, miért tesznek a gyerekek, mert azzal, ha már megértem őket, kétség kívül szeretem.” Ennek a gondolatnak a mélységeivel közelebbről, további tanulmányaim egyikén találkoztam. A Montessori pedagógusi képzés alkalmával a különböző reformpedagógiai koncepciók tükrében ismertem rá arra, hogy mindazt, amit képviselek, tudatosan építsem be a mindennapjaimba.

Megtapasztaltam, hogy értő figyelemmel, örömben, és szomorúságban egyaránt, valamint a nagy felismerések, rácsodálkozások alkalmával, lehetősége van a gyermeknek szárnyat bontani egy védett közegben.

Hosszú utat jártam be és hittem, hogy lennie kell a Pendulának. Míg rátaláltam, addig a lehetőségeimet megragadva, törekedtem arra, hogy érzelemben gazdag fészket teremtsek azok számára, akikkel napjaim meghatározó részét töltöm. Ahol minden különbözőség ellenére jól megférhetünk egymással, egymásért.